Gra w Chodzież

UberPlay-wydawca specjalizujący się w tzw. grach planszowych, który zakończył działalność w 2008 roku. Ma trzy główne kolekcje gier: gry rodzinne , gry dla odbiorców religijnych oraz cyfrową sekcję z grami komputerowymi, takimi jak gry wideo dla dzieci. kasyna online .

Przetłumaczone z języka angielskiego i zaadaptowane przez Bernarda Carne, 2018 r.

Ta gra stworzona przez Klausa Toubera jest podobna do poker , oparty na blefie i właśnie ponownie wydany przez ekspertów od gier planszowych, Uberplay. Gra Hoity Toity rozgrywana jest od 3 do 6 graczy. Jedna część trwa średnio od trzech czwartych godziny do godziny. Gra blef została wydana po raz pierwszy w Niemczech w latach 90. W tym czasie nazywał się "Adele Werpflichtet". Można go znaleźć u wydawcy Alea o nazwie "Numer 5" w serii gier planszowych ze strategiami. To w USA Adele Werpflichtet staje się"oszustem lub oszustem, a uczciwe środki lub faul". Przechodząc od 2 do 5 graczy do gry 3-6 graczy, oficjalnie staje się Hoity Toity .

Co znajduje się w pudełku gry Hoity Toity ?

  • 1 pole gry

  • 6 cyfr

  • 60 kart akcji i zakwaterowania

  • 51 kart kolekcjonerskich

  • 1 broszura zasad

    Plansza składa się z 4 kolorowych części na lnianej tekturowej planszy. Rezultat jest dość estetyczny, choć nieco chaotyczny. Oprócz głównego obrazu na jednym torze znajdują się różne ikony zamków i rezydencji, w których przechowywane są Antyki i przedmioty kolekcjonerskie. Wartość każdego miejsca pokazuje rozgłos uzyskany z prezentacji przedmiotów kolekcjonerskich. Pośrodku tablicy na tablicy znajduje się"sala aukcyjna". Wokół hali znajdują się dwa miejsca do wydawania kart kolekcjonerskich oraz Kasa do przechowywania gotówki. Nieco wyżej, nieco wyżej, znajdują się lochy i lochy, w których złodzieje zostaną zamknięci. Projekt i ilustracje pozwalają szybko zrozumieć, jak działa plansza.

    Postacie są przedstawione na drewnianych trójkątach w sześciu kolorach: fioletowym, białym, czarnym, niebieskim, czerwonym i zielonym.

  • Mapy ruchu i położenia : karty są standardowymi błyszczącymi modelami. 60, 10 w Kolorze. Dwa reprezentują jeden z dwóch pokoi, które można odwiedzić podczas wycieczki. Pozostałe 8 to możliwe karty akcji : 4 karty płatnicze, 2 złodzieje, jeden detektyw i jedna wystawa.
    Mapy są dość proste i wyraźnie pokazują akcję lub lokalizację. Rozróżnienie między kartami akcji a miejscami jest trudniejsze. Dlatego gracze muszą uważać, aby nie pomylić dwóch kilofów.

  • Karty handlowe są grubsze i mniej więcej wielkości kolorowej karty francuskiego Tarota z zaokrąglonymi narożnikami. Jest ich 51. każdy z nich należy do "rodziny" od A do F. każda rodzina ma swój własny kolor. Na przykład rodzina B jest szara. Ta rodzina łączy Kolekcjonerskie reklamy. Na wszystkich mapach znajdziesz opis z pochodzeniem. Na przykład ""izrael" i obiekt "Arka Noego" , a także jego zdjęcie. To nie jest wielka sprawa dla gry, ale jest to najbardziej kulturalna strona gry.

  • Broszura zasad : dostarczony jest przewodnik, który krok po kroku wyjaśni zasady gry. Kolorowy i wyraźny, może się przydać, jeśli masz wątpliwości lub nie zgadzasz się z regułą.

    Granie w Hoity Toty to gra, której estetyka została bardzo dopracowana. Można zauważyć niewłaściwy sposób przechowywania kart w gniazdach, które nie pasują do rozmiaru karty.

Ruch część Hoity Toity

Celem jest zdobycie sławy i prestiżu poprzez pokazanie najrzadszych przedmiotów na świecie. Nie mniej chodzi o schwytanie Hordy rabusiów, którzy szaleją w grze przyciągniętej przez Twoją kolekcję. Jako kolekcjoner gracz ma w ręku karty do przechowywania największej kolekcji rzadkich przedmiotów na świecie.

Początek gry
Na początku gry gracze wybierają kolor. Gracz musi mieć dwie karty pozycyjne i 8 kart akcji wybranego koloru. W talii kart znajdują się karty miejsc, karty do zapłaty o łącznej wartości 50 000 euro, dwie karty złodziei z trzynastoletnim doświadczeniem w kradzieży, inspektor policji i wreszcie karta wystawowa. Kolekcjonerskie karty rodzinne powinny mieć po cztery w każdej ręce. Karty, które nie zostały rozdane, są umieszczane zakryte na planszy w dwóch równych i oddzielnych stosach. Każdy gracz otrzymuje również 4 karty kolekcjonerskie ; jak wspomniano, mogą to być różne kategorie, od A do F. pozostałe karty kolekcjonerskie są podzielone na dwa stosy z widoczną stroną i umieszczone na środku planszy.

Gracze stawiają pionka na boisku z wynikiem 2/1, który jest początkiem gry.

Postęp gry w Hoity Toity

W tej grze wszyscy uczestnicy grają jednocześnie.

Wybierają mapy lokalizacji i działań w następującej kolejności :

  • Wybór miejsca

  • Weź udział w aukcji akcji

  • Weź udział w akcji zamku

    Wybór miejsca : Gracz musi potajemnie wybrać swoją aktualną lokalizację między salonem handlowym lub zamkiem. Powinien umieścić kartę wybranego miejsca twarzą w dół przed sobą. Zasadniczo sala handlowa pozwala zbierać towary i Zamek, zdobywając punkty za ostateczne zwycięstwo. Gdy wszyscy gracze dokonają wyboru, muszą pokazać razem wybraną kartę. Karta aukcyjna pozwala grać do karty zamków.

W sali aukcyjnej: gracze ukrywają wybraną przez siebie kartę akcji, czyli przedmiot kolekcjonerski lub kartę płatniczą.

Po ustaleniu akcji gracze pokazują mapę. Karty płatnicze mają pierwszeństwo przed kartami płatniczymi złodziei.

  • Do karty płatniczej : Powinieneś wiedzieć, że jeśli wszyscy gracze mają taką samą kwotę początkową na 4 kartach, kwoty na kartach są różne. Jeśli dwóch graczy obstawia ten sam przedmiot, nie może być równości. Jest to gracz z największą kartą płatniczą, który odbiera przedmiot kolekcjonerski. Ci, którzy zostali pokonani, zwracają rozegrany zakład.
  • Jeśli chodzi o kartę złodziei : złodzieje mogą używać tylko pieniędzy, które zostały zapłacone, a nie tych, które zostały postawione, ale otrzymanych przez przegranych z aukcji. Jeśli jest kilku złodziei, kradzież nic nie daje. Jeśli nic nie zostało zapłacone, nie ma nic do kradzieży. Karta złodzieja działa tylko wtedy, gdy zostanie umieszczona tylko przez jednego gracza. W tym przypadku i tylko w tym przypadku złodziej bierze pieniądze wydane na zakup nieruchomości. Karta złodzieja jest zawsze pobierana na końcu tury.

Weź kartę akcji w zamku

Podobnie jak w hali targowej, gracze muszą wybrać akcję bez jej pokazywania, a gdy wszyscy przeciwnicy, którzy wybiorą lokalizację "zamku", będą gotowi, mogą ją pokazać. Wybór odbywa się między mapą wystawy, aby pokazać swoje przedmioty, kartą złodzieja na wystawę i kartą inspektora, aby złapać złodzieja. Po ujawnieniu kart musisz postępować w następujący sposób: aby zorganizować ich wystawę, gracz musi utworzyć powiązane rodziny. Oznacza to, że litery muszą podążać za sobą w kolejności alfabetycznej. Na przykład gracz może ustawić serię A-A-B-B, ale nie A-A-C. Seria może zaczynać się od dowolnej wybranej litery. Wszyscy uczestnicy muszą pokazać swoje karty w tym samym czasie, jeśli jest ich więcej niż jeden. Ocena każdej ekspozycji zależy od liczby kart. Jeśli istnieje równość, jest to najstarszy przedmiot kolekcjonerski, który wygrywa. Odpowiedni wiek znajdziesz w specjalnej tabeli. Punkty są przyznawane zgodnie z tymi Warunkami :

  • Wszystkie zamki mają wynik dla tego modelu X / Y. pierwsza cyfra to liczba punktów za najlepszą ekspozycję, a druga za drugą.
  • Gracze przesuwają do przodu tyle samo kwadratów, ile zdobytych punktów. Jeśli przedmioty nie zostaną skradzione, zostaną zwrócone przez wystawców.

Karty złodzieja na wystawie
W ten sposób złodzieje mogą kraść przedmioty, a jeśli jest kilku złodziei, doświadczenie złodzieja określi, kto będzie grał pierwszy - w najwcześniejszym przypadku.

Karta Inspektora : Jeśli zostanie rozegrana karta Inspektora, wszyscy złodzieje zostaną wrzuceni do więzienia. Chodzą po skrzynkach więziennych. Jeśli gracze są już w więzieniu, przesuwają się o wystarczającą liczbę skrzynek, aby zostawić miejsce dla początkujących. Jeśli w więzieniu jest zbyt wielu złodziei, ci, którzy zostali wyrzuceni ze skrzynek, są zwracani ich właścicielom.

Detektywi są nagradzani i mogą awansować o liczbę kwadratów równą ich szeregom wskazanym na mapie.

Kto wygrywa część Hoity Toity ?

Celem jest dotarcie do "poczekalni" składającej się z długiego zestawu skrzynek " 8/4 ". Pierwszy gracz, który tam dotrze, automatycznie uruchamia najnowszą ekspozycję. Najlepsza ekspozycja zdobywa osiem punktów, a druga cztery. High Hoity Toity, czyli głównym zwycięzcą w grze będzie gracz, który będzie najbardziej zaawansowany na boisku.

Przetłumaczone i zaadaptowane z artykułu Shannona Appelclyne ' a dla strony RPGnet.

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2023 Grajlinia PL