Kanhu

Przetłumaczone z angielskiego i zaadaptowane z artykułu opublikowanego na stronie Chinese-game.com, Benjamin Weil, 2019 r.

Hanhu lub Hanhu to chińska talia kart dostosowana do zachodniego gustu brytyjskiego dyplomaty Williama Henry ' ego Wilkinsona i opublikowana przez londyńskiego kartografa Charlesa Goodalla w 1891 roku.

Chińska gra leżąca u podstaw nowoczesnej wersji wydawała się być szeroko rozpowszechniona w Chinach w drugiej połowie XIX wieku. Następnie grano w niego czterema taliami po 30 kart o wartości pieniężnej, zwanymi również " Pai Pai "lub" kartami Stick".

Podobnie jak wiele chińskich gier karcianych, Kanhu należy do tej samej rodziny, co mahjong i meksykańska gra z połowy XIX wieku, Kunkian, Konkian, Kunkan, a nawet Kon Khin, najstarsza gra w Remika znana w świecie zachodnim, grana od co najmniej 18 roku życia.80 i po raz pierwszy nazwany "szopem" w 1887 roku i "Konkianem" w 1897 roku.

Monety w grze są następujące: po pierwsze, " Qin "to chińskie monety o niższym nominale, powszechnie nazywane" ping "lub" ciastkami", wahają się od jednego do dziewięciu; po drugie, seria stu monet każdej z tych samych chińskich monet, które są powszechnie nazywane" ping "lub"ciastkami".nazywa się "sok", "struny", od jednego do dziewięciu; i po trzecie, od "mama" lub " dziesięć tysięcy strun "z tysiąca kawałków," kun", od jednego do dziewięciu, i nazywa się" mama", dziesięć tysięcy. Trzy dodatkowe karty, które mniej więcej pasują do Jokera, nazywane są" hun FA"," red flower"," PAK FA"," white flower", a także" lo Qin "i"Old thousand".

Ponieważ jest to gra karciana z rodziny Remika, celem gry jest usunięcie wszystkich kart poprzez połączenie ich w rodziny. Pierwszy gracz, który to zrobi, zdobędzie 5 punktów, a pierwszy, który zdobędzie 50 punktów, wygra mecz, który można zdobyć w dwóch, trzech lub czterech rundach.

Wynalazek zachodniego Kanhu

Kanhu został po raz pierwszy wprowadzony w Anglii przed 1895 r.przez sir Williama Henry ' ego Wilkinsona, brytyjskiego sinologa, który był brytyjskim konsulem w Chinach i Korei i napisał wiele artykułów i książek na temat chińskich gier, takich jak Chiński przewodnik po szachach, chińskie pochodzenie gier.karty do gry, Gra w Hanhu i Most maksimów.

W 1891 roku Wilkinson zmusił cardiera Charlesa Goodalla do wyprodukowania specjalnej talii kart wraz z książeczką zasad Kanhu. Talia zawierała dwa zestawy od asów do 9 serc, trefl i diamentów, dwa walety oraz Królowe i królowe, zaprojektowane specjalnie w celu zastąpienia dodatkowych kart.

Z biegiem lat jego pasja do gry nabrała tak dużego rozmachu, że został nazwany William Hanhu Wilkinson ze względu na kolekcję broszur opublikowanych w Portugalii i Brazylii w 1997 r.przez Altaya w Barcelonie we współpracy z Naipes Heraklio Fournier z Hiszpanii.

W Kanhu, znanym chińskim robotniku, grają dwie lub więcej osób z pełną talią stu dwudziestu kart. W tej grze następujące serie nazywane są "Ngan", "Oczy" :

* 1, 2 i 3 "ciasta"

* Czerwony kwiat, stary tysiąc dziewiątych linii

* Biały kwiat, 9 tysięcy dziesięć i 8 strun

* 1 na dziesięć tysięcy, 1 na liny i 9"ciast"

* 2 z dziesięciu tysięcy, 2 z lin i 8"ciast"

* 3 Liny, 2 tuziny tysięcy i 8 "ciast"

* 3 łańcuchy, 3 dziesięciotysięczne i 7 "ciast"

Zwycięska ręka musi mieć co najmniej jedno z tych "oczek", a pozostałe karty muszą być ułożone w jedną lub więcej z następujących kombinacji, zwanych" pát tsz","chłopcy". Jest to sekwencja trzech lub więcej kart tego samego koloru w zakresie od jednej do dziewięciu kart lub trzech kart o tym samym nominale należących do trzech różnych kolorów. Asy w każdej z trzech serii, a także czerwony kwiat, biały kwiat i " stary tysiąc "mają niezwykłe zdolności i można je dodać do" oczu", sekwencji lub trójek zwanych" pát tsz", tworząc zwycięską rękę.

Zasady gry

Rozdaj 15 kart jedną ręką każdemu graczowi i przechowuj pozostałe karty zakryte na stole, aby utworzyć stos rezerwowy. Z kolei pierwszy gracz strzela, łączy się, jeśli to możliwe, i rzuca jedną z nich odkrytą na stół, tworząc stos zrzutów. Następnie następny gracz strzela, łączy się, gdy tylko jest to możliwe, i rzuca go na stół.

Jeśli przegrana karta pasuje do jednego z graczy, należy ją natychmiast połączyć, aby wszyscy inni gracze mogli zrozumieć, dlaczego ten gracz potrzebuje tej karty. Ale jeśli gracz wyciągnie kartę z talii, nie musi jej pokazywać, dopóki nie będzie w stanie ułożyć wszystkich swoich kart jednocześnie.

W grze z trzema lub czterema graczami Dowolna odrzucona karta może zostać poproszona przez dowolnego gracza, mając "preferencję" dla tego, który znajduje się obok gracza, który przegrał tę kartę.

Gra rozwija się zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

Ważne jest, aby pamiętać, które karty zostały już rozegrane, aby wiedzieć, których kombinacji nie można już tworzyć.

Weź pod uwagę, że podczas gry inni gracze mogą wyciągnąć wiele górnych kart z talii, co zmieni przebieg twojej strategii.

Możesz zagrać w jedną z odmian gry, używając trzech angielskich talii 52 kart i Jokera, aby utworzyć nową sekwencję fuzji.

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2023 Grajlinia PL