Gra spekulacja

Spekulacja

Przetłumaczone i zaadaptowane z tekstu Davida Parletta "historia gier karcianych", Wydawnictwo Uniwersytetu Oksfordzkiego, Benjamin Weil, 2019

Spekulacje, jak pokazano w powieści Jane Austen "Manfield Park". Anglia, XIX wiek

Ta prosta rodzinna gra karciana pojawiła się pod koniec XVIII wieku i zniknęła po około stu latach. Angielska pisarka Jane Austen wspomina o tym kilka razy, szczególnie w tym fragmencie z Mansfield Park:

"Co mam zrobić, Sir Thomas? Wist lub spekulacja ; który z nich sprawi mi największą przyjemność ?

Sir Thomas po chwili namysłu polecił grę spekulacja . On sam był graczem wista i myślał, że może nie spodoba mu się posiadanie partnera" "

Dickens wspomina również o tym w Życie i przygody Nicholasa Nickleby ' ego (1839), natomiast Karol Pardon w Gracz W Karty (1868), twierdzi, że " jak Wesołych Świąt Bożego Narodzenia, spekulacja nie ma rywala". Grom Spekulacja pojawia się także w filmach Cassella "rozrywka w pomieszczeniach", "gry karciane" i "rozrywka przy kominku" (1881), ale w tym czasie musiał być zagrożony wyginięciem, ponieważ w ogóle nie jest wspomniany w książce Full Hoyle (1897) Foster, nawiasem mówiąc, jest bardzo pełny.

Poniższy opis pochodzi z edycji igrzysk Hoyle ' a z 1847 roku. Przez niezwykły zbieg okoliczności to samo sformułowanie występuje w Podręczną Księga gier od Bon (1850).

Spekulacja według Hoyle ' a, według publikacji z 1874 r.

Jest to hałaśliwa gra okrężna, w którą może grać wielu graczy przy użyciu pełnej talii kart, w tej samej formule co Wist, z pionkami, według wartości uzgodnionej między uczestnikami. Największy atut w każdej transakcji wygrywa kurczak; a jeśli atut nie zostanie przetworzony, gracz ponownie się krzyżuje, a zdarzenie zostanie rozwiązane w następnej rundzie. Następnie każdy gracz otrzymuje trzy karty, po jednej na raz, a druga jest rozdawana jako karta atutowa dawcy, który będzie miał przywilej sprzedaży jej według najwyższej stawki, chyba że jest to As, w którym to przypadku wygrywa kurczaka. Karty powinny być wyświetlane tylko w następujący sposób: starsza ręka pokazuje najsilniejszą ze swoich trzech kart, na których gracze mogą, jeśli jest to atut wyższy niż dawca, ponownie spekulować. Kiedy to zrobisz, osoba siedząca obok kupującego jest uważana za najstarszą rękę i pokazuje najwyższą ze swoich kart; ale jeśli pierwsza wyświetlona karta nie udowodni wyższej karty atutowej, będzie to następna, aby pierwszy gracz pokazał największą kartę atutową.usuwając swoje karty itp., gracze kontynuują spekulacje według własnego uznania, dopóki wszystkie karty nie zostaną ujawnione, a właściciel największej karty atutowej wygra kurczaka.

Uwaga. Posiadacz karty atutowej, czy to poprzez zakup, czy w inny sposób, nie może pokazywać swoich kart po kolei, musi je ukryć, dopóki wszystkie inne karty nie zostaną zwrócone.

Aby dobrze zagrać w tę grę, wystarczy przypomnieć sobie, które najlepsze karty atutowe pojawiły się w poprzednich ofertach, a tym samym obliczyć prawdopodobieństwo, że proponowany atut okaże się Najwyższy w transakcji.

Spekulacje według Parletta odtworzone dla filmu "Mansfield Park"

Wstępne negocjacje

Wszyscy zaczynają od tej samej liczby Tokenów i na początku każdej transakcji przechodzą z banku do banku. Rozdaj trzy zakryte karty na stole przed każdym graczem, a następnie odwróć następną kartę z talii, aby utworzyć zestaw atutów. (To nie jest jakaś sztuczka, atut, w tej grze liczy się tylko kolor, aby wygrać.)

Przedmiot

Posiadaj najwyższą kartę atutową, gdy wszystkie karty w grze zostały wystawione. Aby to zrobić, mapy są ułożone w kolejności malejącej: AKQJ1098765432.

Grom

Druga strona składnika aktywów jest słusznie własnością dealera. Więc jeśli jest to as, krupier wygrywa, nie grając więcej. Jeśli nie jest to as, ale karta wystarczająco wysoka, aby zainteresować kogoś innego, może zaoferować zakup od dealera, który może go sprzedać, sprzedać na aukcji lub zatrzymać, w zależności od preferencji.

Każdy z kolei, zaczynając od gracza po lewej stronie krupiera - lub, jeśli kolejka została sprzedana, podnosi górną kartę z własnego stosu. Trwa to kolejno, ale bez uwzględnienia gracza, który ma obecnie najwyższą kartę atutową. Jeśli i kiedy zasób jest wyższy niż wcześniej pokazany, gracz, który go zwrócił, może wystawić go na sprzedaż po wzajemnie akceptowalnej cenie lub zrezygnować ze sprzedaży. W obu przypadkach gra toczy się po lewej stronie właściciela największej karty atutowej, która następnie spada.

Ponadto każdy może w dowolnym momencie zaoferować zakup niekoniecznie najlepszej widocznej karty atutowej, ale dowolnej karty ukrytej lub należącej do innego gracza. Kupujący nie może na nie patrzeć, ale musi umieścić je zakryte na dnie stosu i zwrócić je w kontynuacji gry. Czas na zaangażowanie się w te spekulacje przychodzi, gdy masz najwyższy zasób i chcesz powstrzymać kogoś przed osiągnięciem lepszych wyników.

Końcówka

Gra kończy się, gdy wszystkie karty zostaną ujawnione lub gdy ktoś rzuci ASA, a ten z najwyższym atutem wygrywa pulę.

Różniące się

1. Każdy, kto stawia piątkę lub lokaja, dodaje żeton do puli. (Ta opcja wydaje się być irlandzką opcją zapożyczoną z gry Spoil Five.)

2. Pomocna dłoń poddaje się i otwiera do końca gry. Jeśli zawiera wyższy składnik aktywów niż Potencjalny zwycięzca, Bank pozostaje nietknięty i zostanie dodany do aktywów następnej transakcji.

Zalecenie

Oldenham, Lord (Gibbs, GH) gra w ombre (Londyn, 1874)

Benham, W. Gurney, Gra W Karty (Londyn, 1931)

"Cavendish" (=Henry Jones), Eseje Karciane (Londyn, 1879)

Chatto, William Andrew fakty i założenia dotyczące pochodzenia i historii kart do gry (Londyn, 1848))

Parlett, David Oxford przewodnik po grach karcianych, 1991

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2023 Grajlinia PL