Mistrzowie Pojedynków

Przetłumaczone i zaadaptowane przez Katrinę Kareninę, 2019

Pojedynek mistrzów ( pojedynek mistrzów) to gra karciana, w której każdy z dwóch graczy ma pięć tarcz. Pierwszym zwycięzcą jest gracz, który zniszczy wszystkie tarcze przeciwnika, a następnie zaatakuje go ponownie.

Duel Masters: elementy gry

W rzeczywistości jedynymi elementami tej gry są karty. Mają kolor, obraz, cyfrę, drukowane Symbole i tekst.

Obrazy na kartach Mistrzów pojedynków są doskonałe. Przedstawiają fantastyczne stworzenia z science fiction. Jednak mój wujek Sherman nie pojawi się z nikim w grze, chociaż wszyscy w mieście zgadzają się, że jest najdziwniejszą osobą w kraju... w każdym razie niektóre stworzenia są po prostu zwykłe, niektóre piękne, inne naprawdę przerażające, ale bardzo fajne, a niektóre są po prostu niesamowite.

Obrazy na mapach stanowią dużą część atrakcyjności tej gry. Wyobrażam sobie, jak każde dziecko otwiera swoje karty, po prostu przeglądając zdjęcia jeden po drugim. O ile wiem, żaden z obrazów nie smakuje źle, są po prostu dziwne. Ale dla dziecka (lub dorosłych, którzy zostali) wszystko, co jest dziwne, jest atrakcyjne (w porównaniu do gry Magic: The Gathering, w której niektóre obrazy są raczej Hamm-Hamm, raczej sugestywne).

Na każdej mapie znajduje się numer, który stanowi wynik ataku i obrony stworzenia. Istnieje również kilka małych czcionek ze specjalnymi zasadami, które mogą mieć zastosowanie. Na przykład stworzenie może mieć 4000 zarejestrowanych, ale drobny druk wskaże, że do ochrony należy policzyć 6000 osób.

Mapy są podzielone na pięć kategorii cywilizacji: Natura (zielony), ogień (czerwony), woda (niebieski), światło (Żółty) i cień (czarny). Ogólnie rzecz biorąc, szczegóły każdej karty stają się coraz bardziej złożone w miarę przechodzenia przez Listę (zwykłe karty są zwykle bardzo proste, podczas gdy czarne karty mogą stać się dość skomplikowane). Zauważ, że nie jest to reguła bezwzględna, ale w większości przypadków jest prawdziwa. Każda cywilizacja jest podzielona na istoty kilku ras.

Niektóre mapy przedstawiają nie stworzenia, ale zaklęcia, które są stosowane do graczy. Na przykład niektórzy mogą wziąć kartę z rąk przeciwnika i umieścić ją na cmentarzu (gdzie wypadają utracone karty), a następnie zastąpić ją kartą cmentarza dla Twojej ręki itp.

Zakładając, że używany jest zestaw startowy dla dwóch osób, w zestawie znajdują się dwie maty do zabawy. Maty są wykonane z wyjątkowo cienkiego papieru i mają napis "rozerwij mnie "(nie dosłownie). Jest to jednak drobny szczegół, biorąc pod uwagę, że nie będą one używane w najbliższym czasie. Gra jest na tyle prosta, że maty do zabawy są po prostu zbędne. Stanowią one bardziej pomoc w nauce niż cokolwiek innego.

Mistrzowie pojedynków: zeszyt ćwiczeń

Instrukcje są najważniejsze. Hasbro, za pośrednictwem amerykańskiego wydawcy gier Wizards of the Coast, wykonał godną podziwu pracę (jak zwykle). Jest podstawowa gra i bardziej zaawansowana. Czarodzieje z Wybrzeża poświęcili się niezwykłej praktyce ograniczania zasad do najłatwiejszych w podstawowej grze. W przypadku gry rozszerzonej nadal obowiązują wszystkie zasady, których gracze nauczyli się z gry podstawowej. Zaawansowana gra to po prostu podstawowa gra z wieloma zasadami. Podano wiele przykładów, ale nie są one konieczne.

Duel Masters: zasady gry

Gracze mogą zbierać swoją grę według własnego uznania. Jedna strona musi użyć co najmniej 40 kart. Gracze spędzą wolny czas, zbierając je razem. To tutaj nastąpi większość manipulacji kartami.

Gra rozpoczyna się od mieszania kart : jeden gracz miesza talię innego gracza, a następnie zwraca mu ją. Każdy gracz rozdaje pięć zakrytych kart do wykorzystania jako tarcza. Następnie każdy gracz bierze pięć kolejnych kart do wykorzystania jako prezent. Po ustaleniu pierwszy gracz wyciąga kartę z talii. Gracz może upuścić jedną kartę z ręki, aby użyć jej jako zaklęcia, a następnie zagrać inną kartę w strefie bitwy (obszar między dwoma graczami), aby użyć jej jako stworzenia do ataku na przeciwnika.

Karty Używane do zaklęć (Many lub supermoce) są mniej więcej poza grą. Ilość posiadanych zdolności magicznych wskazuje na moc Twoich stworzeń i Twoich zaklęć. Oznacza to, że jeśli utworzysz mapę do wykorzystania jako supermocarstwo przez pięć rund z rzędu, otrzymasz pięć punktów supermocarstwa. Możesz przywołać (lub rzucić) dowolną kombinację kart do pięciu. Na przykład przywołaj stwora z supermocarstwem w jednym punkcie, stwora z supermocarstwem w dwóch punktach i rzuć zaklęcie z dwoma kropkami. To jest tylko pięć punktów supermocarstwa. Mocniejsze stworzenia i zaklęcia są warte więcej punktów.

Gdy stworzenie znajdzie się w strefie walki, może wybrać atak. Jeśli zaatakują, mogą albo zaatakować stworzenia Wroga, albo zaatakować tarcze wroga. Gdy wszystkie pięć tarcz zostanie zniszczonych, a gracz zostanie ponownie zaatakowany, gra się skończy.

Duel Masters: rozgrywka

Gra jest dość prosta w odniesieniu do szeregu kart. Porównaliśmy go do gry Magic: The Gathering i po prostu nie rozumiem. To jak porównywanie kija do gazety. To świetna gra wprowadzająca do tego gatunku.

Ma interesujący mechanizm zwany wyzwalaczem tarczy. Niektóre stworzenia i wszystkie zaklęcia można natychmiast odtworzyć, jeśli karta zostanie użyta jako tarcza, a tarcza zostanie zniszczona. Co jest przypadkową niespodzianką dla atakującego gracza. Ponadto niektóre specjalne zasady stworzeń mogą być dość trudne w przypadku tak prostej gry.
Szczęście jest głównym czynnikiem decydującym. Jeśli w Twojej kolekcji znajduje się wiele kart zabójców, ale ostatecznie znajdują się one w głębi gry, to jest to złe dla Twoich kart zabójców.

Atrakcją tej gry (i wszystkich kolekcjonerskich gier karcianych) jest niewątpliwie konfiguracja, która była zaangażowana na długo przed rozpoczęciem gry. Gracze mogą odłożyć skład swoich kolekcji na kilka godzin. To jest atrakcyjne dla wielu. Nie dla mnie. Wolę grać w tę grę. Ale rozumiem tę atrakcję.

Na zakończenie

Najlepsze zestawy zawierają dokładnie 40 kart i łącznie od 10 do 12 różnych kart (na przykład cztery kopie po 10 różnych kart). W ten sposób gracz może dokładnie wiedzieć, ile kart każdego rodzaju pozostało w talii i na tarczy.

Mamy podstawowy zestaw dla dwóch graczy oraz pół tuzina pakietów rozszerzeń. Oznacza to, że mamy tylko około 200 kart. Zakładam, że jest to również związane z liczbą dostępnych typów kart. Dlatego mamy tylko dwie kopie tej samej mapy (tyle samo dla genialnej gry). Mój syn i ja mamy tak mało kart w tej kategorii, że trudno nam podjąć decyzję, które karty uwzględnić. Ograniczamy nasze karty do dwóch kategorii ciężkich dla jednej kategorii (takich jak ogień) i używamy innych kart po prostu jako budowniczych many.

Dwa poprzednie akapity mówią o wszystkim, co czyni tę grę atrakcyjną-to analiza gry bardziej niż sama gra. Jest to coś, co można dokładnie zbadać i przeanalizować.

Obecna gra jest dość zabawna, nie zajmuje zbyt wiele czasu. W tej grze zaoferowano szereg produktów: wersję DM Monopoly, komiks, program telewizyjny, grę wideo, wersję DM Risk, zabawki McDonald ' s i wiele innych. Cała ta linia została zbudowana wokół programu telewizyjnego. Spektakl był nasycony. Został nawet na jakiś czas zdjęty z ekranów. Plotka głosi, że Hasbro zmniejszył budżet serialu o połowę. Byłbym bardzo zaskoczony, gdyby ta linia produktów trwała ponad dwa lata. Więc jeśli masz nadzieję zaangażować swoje dziecko w takie gry, zaczynając powoli i nie masz nadziei, że gra będzie kontynuowana przez dekadę, ta gra jest dla ciebie. Jeśli masz nadzieję, że zdobędziesz talię kart kolekcjonerskich, w którą możesz grać przez lata, szukaj dalej.

Miałem dwa zestawy startowe za 10 USD, w tym koszty wysyłki. Karty, które kupuje mój syn, są sprzedawane w Wal-Mart za 3,50 USD. Dla niego jest to niedroga rozrywka. Dla dzieci polecam grę, dla dorosłych-mniej.

Zgodnie z artykułem opublikowanym na stronie boardgamegeek.com

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2023 Grajlinia PL